موسیقی... شــــــــاید سکوت...

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

گالوپ

من ب زن بودنم قانع نیستم! بلک من ب زن بودنم میبالم چه اشتباه بزرگیست ک فکر کنی زن شدی تا همه ی اسارتها را بجان بخری ک چون اینجاست و این شهر است و آن شهراست و فلان است آنطور ک عرف کردن زندگی کنی اوه عجب کلمه ای! #زندگی..
زنده گی!
سکوت کنیم و بیاندیشیم ک در سکوت همه چیز آشکار میشود!
امروز ک در خیابان فلان شهر راه میرفتم ب صورت زنان نگاه میکردم و فقط ب زنان!! اینجا شرق است! درستت را اشتباه برداشت میکنند و ممکن است بابتش تاوان سنگینی بدهی!
شاید میخواستم ب صحت نظریه ی گالوپ در نگاه زنان برسم!
در ذهنم زمانی را بیاد می آورم ک دختران نوجوان ما می آموختند ک پایشان را ک از در بیرون گذاشتند چنان اخمی ب چهره بیاورند ک همه از دیدنش وحشت کنند ک مبادا موجودات فضایی فکری در سر بچرخانند ک بااین اخم های مداوم لبخند فراموش شد و عصبانی بودن مد!! و یکی از ویژگی های خوب بودن تلقی میشد!! دیدم حک شد شاید همه نه اما اکثرا آری!
اگر خنده ی دختری را میشنیدی کمی آنورتر او را ب بدترین خصلت ها متهم میکردند آه نسل بیچاره ی من!
در ادامه ی امروز زنی رو دیدم ک چهره ی عصبانی ای داشت راستش کمی خنده ام گرفت از حالت چهره اش ک انگار از عالم و آدم طلبکار بود از قضاوت ک بگذریم از مشکلات فراوانی ک این روزها روح و روان همه را دچار کرده است از بی پولی از مستاجری از... اینها در همه جای دنیا وجود دارد
اما من میخواهم زنان شهر خودم را دریابم و نه بعنوان جامعه شناسی ک نیستم اما بعنوان کسی ک با سنین مختلف زنان کارهای اجتماعی ورزشی و فرهنگی کرده است میگویم بیش از نیمی از آنها روانشان بهم ریخته است و عجیب است ک نمیدانند و فک میکنند اینگونه بودن عادیست!
بیایید کمی روی فرهنگمان کار کنیم.. سهم زنان ما این نیست ک همه چیز را ب او تحمیل کنیم ک مبادا موجودات فضایی از خود بیخود بشوند ک از اول یادشان ندادند ک حیا و شرف در ذات آدمیست و مقوله ایست ب وسعت نگاه آسمانی دلهای پاک... نه اینکه زن خودش را بکشد دیده نشود نباشد و اگر بود آنطور ک تو ب او تحمیل کردی باشد تا تو بیشرف نشوی!!!

#بیایید_عصبانی_نباشیم

پ.ن:متن بالا ساده نوشته شده ب هیچ وجه کارشناسی نیست :)
و فقط از هم جنسهای خودمان حرف زدیم و نه همه

پ.ن:با آرامش نوشتم


پ.ن:منظور از موجودات فضایی لزوما نه همه مردان... وشاید ب این اصطلاح هم بربخورد اما اصطلاح است دیگر! برای اینک توهین وار حرف نزنیم.. و مردان مثل پدرم را با روح بزرگشان و شرف بی مثالشان و دلهای پاکشان میستایم

موافقین ۲ مخالفین ۱
miss mehrabian

برگی از خاطرات

مدعیان سیاست .. دلواپسان بیسواد مساله اینست!

در دوران تحصیل استادی داشتیم دانش آموخته ی علم سیاست در مقطع دکترا و شاگرد اول حیطه تخصصیشون..
بااینک رشته من ربطی ب سیاست نداشت اما تنها کلاسی بود ک من بدون غیبت با علاقه وحشتناکی حاضر میشدم جالبه بدونید ک تاقبل از آشنایی با ایشون تصور قشنگی نسبت ب شخصیت حقیقیشون نداشتم.. و حتی شغلشون تو دانشگاه برام مبهم بود.. زمانی ک مشخص شد تنها استاد اون واحد درسی هستن بااکراه و.. تایید واحد کردم :)))
بعد از اولین جلسه درسی متوجه قضاوت ....م شدم و کلی هم شرمنده.. :( واصلا فکرش رو هم نمیکردم ک شاگرد اول دانشگاه تهران بودن در تمام مقاطع و چقدر فرهیخته متشخص و انسان هستند و دریغ از یک لحظه وقت کشی در حین تدریس.. و چقدر عالم در تخصصشون.. هر چی از بزرگواری ایشون و ازاطلاعاتشون بگم انصافا کمه بنابراین شدم شاگرد اول چهار واحد درسی این استاد بزرگوار و شیرینی این ۲۰ ها تا ابد با من میمونه..!
تاقبل از اون همیشه در مسایل سیاسی اظهار نظر میکردم و بااطلاعات کمی ک داشتم با تعصب خاصی اصرار ب منطقی بودن تفکر و جناح سیاسیم داشتم..
تا آشنایی با استاد..
ریزترین نکته ای ک استاد میگفت حاصل مطالعه هزاران کتاب و شاگردی کردن بزرگان سیاست بود و فورا یادداشت میکردم بااینک میدونستم چنین بحث هایی امتحانی نیست
ب مرور فهمیدم چقد کم میدونستم چقد نمیدونستم!!! و چقد هایی ک همه درگیرشن!
یبار استاد می گفت میدونید فرق ما با دیگران چیه شما برید فلان کشور پیشرفته و.. و از مردم اونجا در مورد فلان مساله سیاسی یا تحریم ایران یا..سوال کنید بعضی اصلا ایران رو نمیشناسن و اکثرا هم واگذار میکنن ب سیاستمدارانشون و عده ی خیلی خیلی کمی ممکنه نظر بدند اصلا براشون مهم نیس!! موقع انتخابات با آگاهی و بعد از اون همه چیز رو ب سیاستمدارانشون میسپرن و اما ما اینجا از بچه ی ۵ ساله تا.. در مورد سیاست نظر میدن و سیاستمدارانشون بدن و نظرشون محترمه!!! و قطعی و غیر منطقی نظر میدن و هیچکس سرجای خودش فکر نمیکنه!
بعد از سالها و بعد از اون کلاسها یه چیزی در من نهادینه شد ک در مورد سیاست نظر ندم! خیلی راحت!
مطمنم ک شما اشتباه میکنی و مطمنم ک من اطلاعات درستی دارم اما در حیطه تخصصی من نیست
خیلی عامیانه اینک من جای خودم فکر کنم کافیه من در همین اجتماع کوچک خودم بتونم درست فکر کنم کافیه من کار و علم خودم و خدمتی ک میکنم رو درست ب انجام برسونم کافیه من خودم باشم کافیه


#سکوت برای من بالاترین اطلاعاته وقتی باحرف زدن #بیسوادی خودم رو برخ میکشم!
#دلواپس نیستم و بی اعتنا هم نیستم فقط نگاه میکنم سکوت میکنم.. ب سیاستمدارم (اگر باور سیاسی داشته باشم یا حامی جناحی)اعتماد میکنم و بعد از اتمام دوره نقد میکنم نه توهین ! و ترجیح میدم جوابم رو از متخصصان بشنوم و تصمیم میگیرم !
ممکنه من همین نظرات و تجربه هام هم اشتباه باشه اما تا همین جا بااین سبک فکری ک براه افتاده مخالفم و برای مخالفتم و سکوتم احترام قایلم.. :)

#سکوت
#سبک_فکری
#دلواپس_نیستم
#نه_به_مدعیان_بیسواد
#قضاوت_نکنیم
#هر_کسی_را_بهر_کاری_ساختن
#تعصب_کور_دشمن_انسانیت

موافقین ۲ مخالفین ۰
miss mehrabian