درود

یه مدتیه بشدت ب داروهای گیاهی و طبیعی علاقمند شدم البته منظورم از یه مدت دوسه سالی هست.

تاجایی ک امکانش بوده مطالعه کردم و ب نتایج خوبی هم رسیدم! اما بدون مدرک؛تجربی و خانگی!


این روزها دسترسی ب این دست اطلاعات با داشتن یک خط اینترنت و یک کلیک براحتی امکانپذیره اما باید قبل از کلیک وابراز اطلاعات اینو بدونیم ک گیاهان دارویی و دمنوش ها هم مثل داروهای شیمیایی تجویزش برای هرکسی کار درستی نیست!

پس خواهشا ب محض اینک یک نفر دچار ناراحتی اعصاب میشه یا سرما میخوره سریع نگیم راه چاره و سالمش گل گاو زبان و آویشن و پونست! چه بسا ک ممکنه اثر عکس و یا اصلا اثر نداشته باشه..

حالا میخوام چندتا نکته رو ک تونستم بخوبی بفهمم براتون بگم اولیش اینه که: برای استفاده از هرنوع دمنوش و داروی گیاهی سن و سال خیلی مهمه من از مثال ساده استفاده میکنم گل گاو زبان علاوه برآرامش باعث افزایش فشار هم میشه پس برای افراد مسن و دارای فشار مناسب نیست و همینطور برای کسانی ک فشارشون ممکنه متغیر باشه توصیه میکنم آخر شب استفاده نکنند مخصوصا کسایی ک از یک تنش عصبی روزانه برگشتند خونه و خانوم میاد کار خیر بکنه این دمنوش میده آقا بخوره!(الفاتحه) تنش عصبی فشار رو یا میبره بالا یا میبره پایین و چون خیلیا نمیتوننن این دورو تشخیص بدند ممکنه دچار خطر بزرگی بشند &

نکته دوم : طبع

برای اینک داروی گیاهی بهترین اثر خودش رو داشته باشه باید بدونیم بدنمون دارای چه نوع طبعی هست؟! گرم و خشک(صفراوی) - سردو وخشک(سوداوی) - سرد ومرطوب(بلغمی) - گرم و مرطوب(دموی)

ک بهترین طبع از نظر جسمانی به ترتیب دموی، سوداوی، بلغمی و صفراوی است، اما از نظر روحی به ترتیب دموی، بلغمی، صفراوی و سوداوی است.

مصرف مواد غذایی مناسب و همسو با مزاج و طبع افراد کمک می کنه تا ما در زندگی کمتر با اختلال ها، بیماری ها و تنش های جسمی و روحی روبه رو بشیم و در مقایسه با افراد دیگ سلامت بیشتری داشته باشیم! &


نکته سوم: ک فهمیدم این بود ک داروهای گیاهی و دمنوش ها رو هم مثل داروی شیمیایی باید روی ساعت مصرف کرد تا ب بهترین نتیجه رسید!


این چندتا دمنوش رو فک میکنم کمتر کسی شنیده باشه:

دمنوش گل قاصدک ک برای دختر دار شدن در فصل زمستان مصرف میکنن.

دمنوش مارچوبه ک در ذوران بارداری برای آرامش مادر و بعد از اون نوزاد ک ب دنیا میاد نسبت ب بقیه نوزدان آرومتره

دمنوش گل سرخ ک برای آرامش اعصاب فوق العاده اثر بخشه(حتی برای کسانی ک از داروی شیمیایی خسته شدند)

البته برای آرامش اعصاب من این مورد رو هم توصیه میکنم: هرشب دویا سه عدد سیب قرمز رنده بشه و با گلاب و عسل به مقدار لازم ترکیب و نوش جان کنند ( عسلش هم حتما باید لاله اشکی باشه :))))) خداییش ببینم رفتید عسل دیگ ای خریدید دیگ بهتون اطلاعات نمیدم!!! )

دمنوش جو دوسر ک برای کبد چرب عالیه( کبد چرب معضل این روزهای اکثر خانواده های خوانساری)(جو دوسر رو برای کل سیستم گوارشی توصیه میکنم)

ترکیب پودر سنجد + شیره انگور + شیر  با نون خوب! صبحها برای مقوی و سرزنده بودن فوق العادست همچنین دارای چندین خاصیت گرانبهاست.


پ.ن: مطمنا همه این اطلاعات رو قبل از من میدونستین اما اگ یه کلمه تو این پست ب اطلاعاتتون اضافه شده با صلواتی روح پدر بنده رو شاد کنید

پ.ن:هرچیزی ک دراین عالم خلق شده علاوه بر قدرت بی انتهای حضرت عشق دارای حکمت بی قید وشرطیست ک همه در خدمت بشریتند از پنه قلایی(پنیرک) ک تو حیاطامون بعنوان علف دور میریزیم تا هسته سنجدی ک پیریمون رو راحتتر میکنه؛ فقط دلم میخواد اینو بدونید ک خدا بشر رو بعنوان یه بسته نرم افزاری با راهنمای دقت در آفرینش و پیرامون خلق کرده ،براحتی و بدون هیچ مدرک تحصیلی میشه اینو فهمید.


از توجه شما سپاسگذارم